Garasjen - uten nerden stopper verden
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mener du 

HPs Simon Justnes stakk av med 3. plassen i Årets Unge Leder 2013

av NorgeGjest den ‎03-24-2014 12:59 PM

Gjennom å måle personlige egenskaper, innhente informasjon om hvordan lederne takler dagens arbeidssituasjon, samt observere yrkesrelevante kompetanser gjennom jobbsimuleringer, kårer Assessit Årets Unge Ledere. Sammen med Norges mest spennende virksomheter fokuseres det på godt lederskap hos unge talentfulle ledere under 40.

Førsteplassen gikk til Magne Nordgård (36), Adm. Dir./CEO, Eika Forsikring AS (Bilde : Midten)
Andre plassen gikk til Mari Midtstigen (33), redaktør, Det Nye/Shape Up, Egmont Hjemmet (Bilde : TV)
Tredje plassen gikk til Simon Andrew Justnes (36), Salgssjef, Hewlett-Packard Norge AS (Bilde : TH)

Vurderingsmetoden som benyttes i Årets Unge Ledere er meget omfattende: Ole I. Iversen (Dr. BA) Partner Assessit utdyper: «Dette er sannsynligvis den mest omfattende kartleggingen av enkeltpersoners lederferdigheter som gjøres i Norge i dag. Både evner, ferdigheter og resultater vurderes, og informasjon hentes inn fra både overordnet, underordnede og kandidaten selv» forklarer han.

Til daglig jobber jeg i HPs tjenestedivisjon og leder salgsstyrken med totalt 6 selgere fordelt på consulting sales, support sales og inside sales. Jeg har ansvaret for direkte og indirekte salg i hele Norge, hvor våre tjenester er knyttet til dataromsprodukter som servere, lagringsprodukter og nettverk. Det har vært et stort fokus på videreutvikle salgsorganisjasjonen til å bli mer synlige i markedet, få større kontaktflater hos eksisterende kunder, vinne nye kunder og sørge for at HP tilbyr verdibaserte tjenster og tilfører kundene en sikkerhet tilpasset deres operasjoner. Samtidig er det viktig å være koordinerte inn mot forretningseiere og andre grupperinger i HP, slik at vi fremstår som en samkjørt og velorganisert leverandør av produkter og tjenester i markedet.

Det å ha deltatt i denne prosessen har vært utrolig spennende og lærerikt. For det første får man anledning til å vurdere flere aspekter og sider av meg selv som leder, også vurdert opp mot andre ledere. For det andre, så blir man satt inn i situasjoner som kan beskrives som godt «utenfor komfortsonen», kommer seg ut av den «trygge» hverdagen og blir dyttet på av trenet personer som vet nøyaktig hvor de skal trykke for at jeg skal få det litt vondt og ubehagelig. Dette lærer man av, og man lærer noe om seg selv. Sist men ikke minst, synes jeg det var veldig positivt at det var satt av godt med tid for en helhetlig vurdering, gjennomgang og tilbakemeldinger på alle tester og simuleringer. Disse tilbakemeldingene gir deg noe konkret å jobbe videre med, samtidig som de sterke sidene lett blir identifisert.

Skrevet av Simon Justnes, Sales Manager Technology Services, Hewlett Packard Norge AS

Publisert av Henriette Ask, Hewlett Packard Norge AS

0 Ros
Om forfatteren

NorgeGjest

Arrangement
Aug 29 - Sep 1
Boston, MA
HPE Big Data Conference 2016
Attend HPE’s Big Data Conference on August 29 - September 1, 2016 to learn from peers in every industry and hear from Big Data experts and thought lea...
Les mer
Sep 13-16
National Harbor, MD
HPE Protect 2016
Protect 2016 is our annual conference on September 13 - 16, 2016, and is the place to meet the world’s top information security talent, discuss new pr...
Les mer
Se alle