Garasjen - uten nerden stopper verden
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mener du 

#HPstrategi2015 #SettSpor

av NorgeGjest ‎09-13-2012 03:03 PM - endret ‎09-13-2012 03:51 PM

En gang må alltid være den første - også når det kommer til blogging. Jeg hadde gleden av å være tilstede på HP Norge sin strategilansering tidligere denne uken. Der ble blant annet den nye HP-bloggen lansert, så da tenkte jeg at det bare var å hive seg på og prøve å bidra ;)

Først og fremst må jeg som tidligere HP-leder gratulere Anita og gjengen med et særs motiverende, engasjerende og vel gjennomført arrangement. Samtidig må jeg takke for muligheten til å delta ved en så viktig anledning.

Det som umiddelbart slo meg denne ettermiddagen var at man nå virkelig tar tak i "the ultimate power of HP" - nemlig alle de dyktige menneskene som jobber i HP Norge. For meg har det alltid vært kulturen i HP, The HP Way, som har vært den største differensiatoren i dette fantastiske selskapet. En kultur som setter medarbeideren og kunden i fokus. En kultur som setter fokus, ikke bare på hva du gjør, men måten du gjør det på. Bill & Dave sin måte å lede på fra dekader tilbake, er i mange tilfeller minst like aktuelt i dag.

For de som vil vite mer om dette - sjekk eksempelvis Dave Packards 11 Simple Rules fra 1958 - og merk dere gjerne spesielt en av mine favoritter; "If I don’t like this man, I have to get to know him better".

Jeg opplever at HP Norge i sin nye strategiske retning tar med seg de viktigste av disse kulturelle bærebjelkene - og bygger videre på dem inn i en ambisiøs, samlende og god strategi som setter enkeltindividet i fokus.

For meg høres det ut som fundamentet til en skikkelig vinneroppskrift.

Jeg gleder meg virkelig til å følge HP-gjengen fremover - lykke til!

Frode Haugli

Les også hva Anita Krohn Traaseth selv sier om strategien på Hegnarkvinner!

Artikkelen er utarbeidet av Monica Sæther

Twitterkommunikasjon fra lanseringen kan leses via #HPstrategi2015 og #SettSpor

Takk til Astrid Valen-Utvik @astridVU og Arnt Eriksen @arntNOR for god ekstern dekning fra salen! :o)

Bildet er hentet fra karrierelink.no

0 Ros
Om forfatteren

NorgeGjest

Arrangement
Aug 29 - Sep 1
Boston, MA
HPE Big Data Conference 2016
Attend HPE’s Big Data Conference on August 29 - September 1, 2016 to learn from peers in every industry and hear from Big Data experts and thought lea...
Les mer
Sep 13-16
National Harbor, MD
HPE Protect 2016
Protect 2016 is our annual conference on September 13 - 16, 2016, and is the place to meet the world’s top information security talent, discuss new pr...
Les mer
Se alle