Garasjen - uten nerden stopper verden
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mener du 

Under huden på HP-folk!

av NorgeGjest ‎09-08-2012 08:18 PM - endret ‎09-10-2012 11:57 AM

Navn: Une Margrete Bang
Bakgrunn/utdannelse: Master of Science in Information Systems fra Pace University i New York City

Typisk jobbhverdag: Jeg jobber som Senior Prosjektleder i HPs Consulting-avdeling, og i mine prosjekter sitter jeg som ofte ute hos kunde. Dagene går med til møter med kunden og  ”mine” HP-ressurser, samt planlegging og oppfølging av leveransene i prosjektet.

Hvem møter deg i speilet om morgen?

En ganske trøtt Une som satt altfor lenge oppe kvelden i forveien. Jeg er et uforbederlig B-menneske. Etter en hektisk time er familien sendt ut av døra, og den trøtte Une har våknet – og er som regel blid. Min gamle, ganske autoritære og skumle tysklærer sa en gang til meg at ”Kristensen, hvis De trenger se et blidt fjes noen gang, skal De se Dem selv i speilet”. Jeg prøver å huske på det.

Hvem vil du helst sitte fast i en heis med?

En skikkelig flink heismontør med gode kontakter. Å sitte fast i heis er helt bortkastet tid.

Hva er ditt beste HP minne?

Jeg har akkurat kommet hjem fra Smögen og en fantastisk fin HP Consulting teamsamling. 27 kollegaer samlet i 2 dager, med godt innhold, god mat, utenfor-komfortsonen-havkajakkpadling i 15 m/s vind, blide folk og mye moro. Vi er heldige som får lov å bruke tid på slike turer!

Hva er ditt beste råd til nyutdannede?

Vær fremoverlent – ikke vent på at noe skal skje, sørg selv for at det skjer.

Vær ærlig – si det du mener (inntil en viss grad, ihvertfall).

Vær positiv – det er mye lettere å få andre til å gjøre det du vil om du ber dem med et smil.

Bruk humor – det er viktig å ha det gøy på jobb!

Hva finner vi hvis vi googler deg?

Alt det vanlige med skattelister, Facebook og LinkedIn. Men også  at jeg har styreverv i familiebedriften, er meddommer i Oslo Tingrett og at jeg akkurat har laget blogg om livet som korpsmamma og kakebaker (Fru Bang, http://unemor.blogspot.no)

Intervjuet er utarbeidet, gjennomført & skrevet av: Ina Hjetland

0 Ros
Om forfatteren

NorgeGjest

Arrangement
Each Month in 2016
Software Expert Days - 2016
Join us online to talk directly with our Software experts during online Expert Days. Find information here about past, current, and upcoming Expert Da...
Les mer
Sep 30
Seattle, WA
OpenStack Days Seattle
OpenStack Days Seattle, September 30, is the largest gathering of OpenStack users and prospective users in the Pacific Northwest region.
Les mer
Se alle