HPE EVA Storage

SAN Switch 4/32 - EVA4400

Wandzer
New Member

SAN Switch 4/32 - EVA4400

Buen dia, necesito apoyo espero alguien me pueda ayudar:

Tengo 3 EVAs 4400 con sus respectivos SAN switch 4/32B (2 por cada eva), necesito conectar las 3 SANs para poder administrar los 3 EVAs desde una consola, les comento que yo cascare los 3 Switches entre si y estubo trabajando bien, pero la gente de HP me dijo que esa conexion no estaba soportada, por lo que solicito su apreciable ayuda de antemano agradesco su atencion
4 REPLIES 4
Víctor Cespón
Honored Contributor

Re: SAN Switch 4/32 - EVA4400

Hi, first this is a english support forum. By posting your question in english you have more possibilities of an answer.

Second, I can answer in spanish, so there it goes:

Las controladoras de las EVAs estarán conectadas con los FP1 en un switch y los FP2 en otro. Si los switches tienen licencias suficientes puedes conectar los 3 donde van los FP1 y los 3 donde van los FP2, haciendo dos fabrics.

Luego conectas el servidor con Command View a un switch de cada fabric y ya tendrá acceso a las 3 EVAs.

La interconexión de switches requiere que cada uno tenga un dominio diferente y que no haya conflictos de alias o zonas, sino el switch quedará en estado "segmented".
Wandzer
New Member

Sorry, now in english

Yes, they were, but it says that this connection is not supported, as one of the EVA are backups
Wandzer
New Member

I have 3 EVAS 4400 with their respective 4/32B SAN Switch (2 for each evaluation), I need to connect 3 SANs to manage the 3 EVAS from a console, I told them that the 3 Switches connect each other and worked well, but HP people told me that this connection is not supported, so I seek your help in advance appreciably agradesco watch
Víctor Cespón
Honored Contributor

You need to specify better how you have that configured. Do you mean that one EVA is in Continous Access with another one?

Even if all the EVAs are connected to both fabrics, you can regulate what devices can see eachother with the zoning.