ProLiant Servers (ML,DL,SL)
1748180 Members
4002 Online
108759 Solutions
New Discussion юеВ

Re: Fan Speed: Vitesse de Fans

 
Arpegeless
Visitor

Fan Speed: Vitesse de Fans

Bonjour,

Une petite question au milieu de pleins de r├йponses...

Acquereur d'un DL 380 gen8 pour une petite cause, je ne bloque plus que sur l'intervention sur la vitesse des fans qui restent majoritairement sur 50%, ce qui est extr├кmement difficile ├а supporter lorsque la machine sert, en exemple, ├а remplir un formulaire... Ceci pour dire que le serveur n'est pas en action mais en installation pour l'instant. C"est un mod├иle ancien et je peine ├а ├кtre renseign├й. Si un de vous ├а un vague souvenir, merci.

Google Translated

Hello, A little question in the middle of lots of answers ... Purchaser of a DL 380 gen8 for a small cause, I only block on the intervention on the speed of the fans who remain mostly on 50%, which is extremely difficult to bear when the machine is used, for example, to fill out a form ... This to say that the server is not in action but in installation for the moment. It is an old model and I can hardly be informed. If any of you have a vague memory, thank you.

4 REPLIES 4
AmRa
HPE Pro

Re: Fan Speed: Vitesse de Fans

Update server component firmware to latest releases.
Verify if non-HPE part installed on the server, if yes remove non-HPE part and check the fan speed.

I am an HPE Employee.
[Any personal opinions expressed are mine, and not official statements on behalf of Hewlett Packard Enterprise]

Accept or Kudo
AmRa
HPE Pro

Re: Fan Speed: Vitesse de Fans

May I know if the suggested action helped in your case.

I am an HPE Employee.
[Any personal opinions expressed are mine, and not official statements on behalf of Hewlett Packard Enterprise]

Accept or Kudo
Arpegeless
Visitor

Re: Fan Speed: Vitesse de Fans

Hi

Navr├й pour le d├йlai de r├йponse. 

J'ai donc v├йrifier que le firmware soit bien le P74 et ai flash├й le bios. Le serveur reste assez bruillant malgr├й le "faking" de 3 fans sur 6 et le retrait des 2 cartes d'extension.

J'attends une r├йponse de Noctua au sujet de leur fan 60X25 pwm mais je ne pense pas que la carte m├иre reconnaisse leurs valeurs ├йlectriques. Reste la solution Arduino mais je ne maitrise pas la programmation pour fabriquer un r├йgulateur.

Je pense que je me suis tromp├й de mod├иle car les Dell ont une r├йgulation des fans... Dommage.

Bien cordialement.

Hi

Sorry for the delay in response.

So I checked that the firmware is the P74 and flashed the bios. The server remains quite noisy despite the "faking" of 3 fans out of 6 and the withdrawal of the 2 expansion cards.

I'm awaiting a response from Noctua regarding their 60X25 pwm fan but I don't think the motherboard recognizes their electrical values.

There is still the Arduino solution but I do not master the programming to make a regulator.

I think I got the wrong model because the Dell have a fan regulation ... Too bad. Best regards.

Arpegeless
Visitor

Re: Fan Speed: Vitesse de Fans

Hi

Finalement, apr├иs recherche et recoupement et remerciant ceux qui m'ont sugg├иrer les mise ├а jour (Firmware P73 et pas 74. Pardon) et autres actions que j'ai effectu├йs. Voici ma solution technique au cot├й tr├иs "noisy" de ce serveur que certain utilise chez eux et qui ne ma├оtrise pas la solution Arduino.

1- Dans les options du bios, d├йsactiver le "Thermal shutdown", ceci afin que la carte m├иre accepte le fait de ne plus avoir de fans (voir ci-apr├иs).

2- Retrait de fans de leur cage respactive et conservation du connecteur apr├иs avoir strapper les pins 4, 5 et 6 ainsi que retirer les broches laiton des pins 1, 2 et 3 pour ceux qui le peuvent (sinon, couper les fils). De ce fait, la pr├йsence des fans est simul├йe par le srtappe mais non d├йtect├йs par la suppression de l'alimentation 12v (qui ne faut pas utiliser pour les nouveaux fans).

Hi Finally, after research and cross-checking and thanking those who suggested the updates (Firmware P73 and not 74. Sorry) and other actions that I carried out. Here is my technical solution on the very "noisy" side of this server that some people use at home and who do not master the Arduino solution. 1- In the bios options, deactivate the "Thermal shutdown", this so that the motherboard accepts the fact of no longer having fans (see below). 2- Removal of fans from their respective cage and conservation of the connector after strapping pins 4, 5 and 6 as well as removing the brass pins from pins 1, 2 and 3 for those who can (if not, cut the wires). Therefore, the presence of the fans is simulated by the srtappe but not detected by the removal of the 12v power supply (which should not be used for new fans).

Fans Cage2.JPG

3- Adapter, suivant mod├иle, les fans silencieux dans chaque cage. Ici, le Noctua 06x25 flx o├╣ il faut suprimer 2 des 4 ergots (cot├й du syst├иme d'enclenchement dans le chassis) pour qu'il "passe" et mise en place de 2 but├йes pour maintenir l'├йcart des joues de cage.

3- Adapt, depending on the model, the silent fans in each cage. Here, the Noctua 06x25 flx where it is necessary to remove 2 of the 4 pins (side of the locking system in the frame) so that it "passes" and installation of 2 stops to maintain the gap between the cage cheeks.Fans Cage1.JPG

 

 

 

 

 

4- Les cages sont maintenant inserrable dans leurs emplacements, avec les connecteurs en attente de raccordement.

4- The cages can now be inserted into their locations, with the connectors awaiting connection.

Fans Cage4.JPGFans Cage5.JPG

6- De part et d'autre de la carte m├иre, on trouve des connecteur PCI pwr pour se confectionner des alimentations 12 v en utilisant les pins 2, 3 ou 4 pour le positif et 7, 8 ou 9 pour le ground. Une temp├йrature ├йlev├йe est d├йtect├йe par ILO sur les emplacements des cartes contr├┤leurs ou autres (Slots PCI). De ce fait, j'ai ajouter un fan basic en ectr├кmit├й des emplacements carte graphique et contr├┤leur RAID, ILO ne signale plus cet emplacement en exc├иs de temp├йrature.

6- On both sides of the motherboard, there are PCI pwr connectors to make 12 v power supplies using pins 2, 3 or 4 for the positive and 7, 8 or 9 for the ground. A high temperature is detected by ILO on the slots of the controller cards or others (PCI Slots). Therefore, I added a basic fan in ectremity of graphics card slots and RAID controller, ILO no longer reports this location in excess of temperature.

.Alim FansAlim FansAlim Fan PCIAlim Fan PCIFan PCIFan PCI

Au final, malgr├й un flux d'air beaucoup moins important qu'avec les Delta d'origine implicant une surveillance en cas de grosse solicitation des processeurs, on obtient une finition propre et coh├йrente avec une machine ferm├йe ├а moins de 10 db suivant les fans choisis.

In the end, despite a much less important air flow than with the original Delta implicating monitoring in the event of heavy demand on the processors, we obtain a clean and consistent finish with a machine closed to less than 10 db according to the fans. choose.

Fans Cage6.JPG

Bien cordialement ├а tous.

Best regards to all.