ProLiant Servers (ML,DL,SL)
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

S.M.A.R.T. pre-fault error

Aharic
Occasional Visitor

S.M.A.R.T. pre-fault error

On my proliant G6 I had on 2 HD (in different times) a S.M.A.R.T. pre-fault error. The Saart Array mark my HD and my RAID 5 Logical Drive with a yellow dot.

My questio is:

The pre-fault is a "prevision" of a future hardware error, but now the HD works well, so the server is still using it or the hd stop to work? I try to esplain (in english for me is a little difficult) - If in a RAID 5 with 4 disk I have a drive in pre-fault, and another drive crash, I lost my data or the pre-fault is still working? Have I to consider a pre-fault drive a dead drive or I can sill use it until it dies rally?

Thanks

 

Sul mio server prolian G6 ho avuto un evento S.M.A.R.T. di pre-guasto su 2 HD (in tempi diversi). Lo Smart Array mi ha segnato i due dischi con un bollino giallo. Anche il mio RAID 5 è stato marcato con bollino giallo. La mi domanda è:

Il pre-guasto è una previsione che a breve il disco potrebbe rompersi. Nel frattempo però il sistema lo considera funzionante o lo spegne? Posso tenere attivo il disco (chiaramete sperando che non si rompa davvero) e considerarlo un disco funzionante? Esempio: Se in un RAID 5 con 4 dischi ho un disco in pre-guasto e nel frattempo  uno degli altri 3 dischi si rompe davvero, perdo tutto o(avendo 2 dischi "fermi") o il pre-guasto lavora comunque, quindi i dati sono salvi? So bene che se è in pre-guasto può rompersi da un momento all'altro e non è affidabile, ma la differenza tra un disco fermo e uno che lavoroa è abissale (anche perchè se il disco lavora, ormai il mio è in pre-guasto da mesi e non è successo altro)

Grazie mille

1 REPLY
scharchouf
Trusted Contributor

Re: S.M.A.R.T. pre-fault error

Yes you can consider  pre-fault drive a dead drive and you need to replace it ASAP

I work for HP
A quick resolution to technical issues for your HP Enterprise products is just a click away HP Support Center Knowledge-base
See Self Help Post for more details