ProLiant Servers (ML,DL,SL)
1819805 Members
3044 Online
109607 Solutions
New Discussion

Sicherheitsbedenken SNMP-Überwachung HPE ProLiant ML350 Gen10 Server

flynn1
Occasional Collector

Sicherheitsbedenken SNMP-Überwachung HPE ProLiant ML350 Gen10 Server

Hallo zusammen

Ich möchte SNMP-Überwachung (auf das iLO5 Interface) für meinen HPE ProLiant ML350 Gen10 Server implementieren. Ich habe gehört, dass man über SNMP sogar Geräte steuern kann, also zum Beispiel herunterfahren oder neu starten. Aus Sicherheitsgründen frage ich mich, ob das bei diesem Server möglich ist und wie man diese Funktionen deaktivieren kann, während SNMP-Abfragen weiterhin funktionieren.

Kann mir jemand hierzu weiterhelfen?

Beste Grüsse
Flynn

Google Translated:

Security Concerns SNMP Monitoring HPE ProLiant ML350 Gen10 Server
Hello everyone

I would like to implement SNMP monitoring (on the iLO5 interface) for my HPE ProLiant ML350 Gen10 server. I've heard that you can even control devices via SNMP, for example shutting down or restarting them. For security reasons, I'm wondering if this is possible with this server and how to disable these features while still allowing SNMP queries to work.

Can someone help me with this?

3 REPLIES 3
Cali
Honored Contributor

Re: Sicherheitsbedenken SNMP-Überwachung HPE ProLiant ML350 Gen10 Server

Ich würde empfehlen SNMP v1 zu deaktivieren.

SNMP v3 funktioniert nur mit Usernamen und Passwort und ist verschlüsselt.

Das ist dann genau so sicher wie eine SSH oder RDP Sitzung.

Cali

ACP IT Solutions AGI'm not an HPE employee, so I can be wrong.
BPSingh
HPE Pro

Re: Sicherheitsbedenken SNMP-Überwachung HPE ProLiant ML350 Gen10 Server

Greetings!

Greetings!

SNMPv3 provides security with authentication and privacy, and its administration offers logical contexts, view-based access control, and remote configuration.

https://support.hpe.com/hpesc/public/docDisplay?docId=a00105236en_us&page=GUID-D7147C7F-2016-0901-06D0-0000000011F1.html

I work at HPE
HPE Support Center offers support for your HPE services and products when and how you need it. Get started with HPE Support Center today.
[Any personal opinions expressed are mine, and not official statements on behalf of Hewlett Packard Enterprise]
Accept or Kudo
support_s
System Recommended

Query: Sicherheitsbedenken SNMP-Überwachung HPE ProLiant ML350 Gen10 Server

Hello,

Let us know if you were able to resolve the issue.

If you have no further query, and you are satisfied with the answer then kindly mark the topic as Solved so that it is helpful for all community members.

Please click on "Thumbs Up/Kudo" icon to give a "Kudo".

Thank you for being a HPE valuable community member.

Accept or Kudo